сучасна...
    традиційна...
      інноваційна...
Переяслав-Хмельницька
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІст. №5

офіційний шкільний сайт
Адреса: 08403, Київська обл.,
м.Переяслав-Хмельницький,
вул. Космонавтів 22
Телефон:
7-21-49 (Секретар)
E-mail:
zooch5@ukr.net
Попередній
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testsimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testsimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
  • testimage
    testimage
    testimage
    testimage
Наступний
Меню сайта
 
Про школу
 
Дозвілля
 
Корисні посилання




Ми знаходимось тут
 

Психологічна служба




Батькам на замітку
Готовність дитини до школи визначається, насамперед, анатомо-фізіологічним і психічним розвитком, значною анатомо-фізіологічною перебудовою організму, що забезпечує залучення його в навчальну діяльність і формування ряду особливостей особистості. У цьому віці відбуваються якісні й структурні зміни головного мозку дитини. Він збільшується в середньому до 1 кг 350 гр. Відбуваються зміни й у протіканні основних нервових процесів. Це становить фізіологічну передумову для формування ряду вольових якостей дошкільника:   підвищується здатність підкорятися вимогам , проявляти самостійність, стримувати імпульсивні дії, свідомо втримуватися від небажаних учинків, що важливо для надходження в школу. Однак потрібно враховувати й слабкі сторони в анатомії й фізіології дітей. Ряд досліджень відзначають швидке виснаження запасу енергії в нервових тканинах. Усяка перенапруга небезпечно для дитини, що ставить за обов'язок учителеві й батьків стежити за суворим дотриманням його режиму.
Кістково-м'язовий апарат дітей до 10 років відрізняється порівняно великою гнучкістю, що порозумівається наявністю в костях значної кількості хрящової тканини й підвищеною еластичністю клітин.
 Тому в молодшому шкільному віці зустрічаються випадки скривлення хребта як наслідок неправильної посадки. Це несприятливо впливає на ріст і формування грудної клітини, зменшує життєву ємність легенів, що ускладнює розвиток організму в цілому. У цьому віці йде повільний розвиток дрібних м'язів, тому дії, що вимагають точності, викликають труднощі.
Найважливіша умова успішного навчання в школі - наявність відповідних мотивів навчання, прагнення до придбання знань, інтересу до певних навчальних предметів.
Успіх навчання в школі залежить від того, наскільки у дошкільнят буде сформована довільність поводження, що в першу чергу виражається в його організованості. Це виявляється в умінні планувати свої дії, виконувати їх у певній послідовності, співвідносити згодом.

ЧИ СПРАВДІ ВАША ДИТИНА ГОТОВА ДО ШКОЛИ

Цей нескладний тест допоможе батькам перевірити, чи справ­ді готовий малюк до школи. За кожну ствердну відповідь нараховуйте один бал. Отже, поїхали!

 

•  Чи хоче ваша дитина до школи?

•  Чи приваблює дитину те, що вона може багато дізнати­ся і в школі буде цікаво навчатися?

•  Чи може ваша дитина займатися самостійно будь-якою справою, що потребує зосередженості протягом ЗО хви­лин(наприклад, збирати конструктор)?

•  Чи правда, що в присутності незнайомих людей дитина зовсім не соромиться?

•  Чи може ваша дитина за картинкою складати оповіда­ння мінімум з п'яти речень?

•  Чи може ваша дитина розповісти напам'ять кілька віршів?

•  Чи може ваша дитина змінювати іменники за числами?

•  Чи вміє дитина читати по складах або навіть цілими словами?

•  Чи вміє ваша дитина лічити до 10 і назад?

•  Чи може вона розв'язувати прості задачі на додавання та віднімання одиниці?

•  Чи любить вона малювати або розмальовувати кар­тинки?

•  Чи може ваша дитина використовувати ножиці і клей (на­приклад, робити аплікації)?

•  Чи може вона зібрати розрізну картинку з п'яти частин за одну хвилину?

•  Чи знає дитина назви диких і домашніх тварин?

•  Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назва­ти одним словом «овочі» помідори, моркву та цибулю)?

•  Чи любить ваша дитина - займатися чимось самостійно -скажімо, малювати чи збирати мозаїку?

• Чи розуміє вона і точно виконує словесні інструкції?
Результати:

14-17 балів - можна вважати, що дитина готова до школи. Якщо і виникнуть якісь складнощі, подолати їх буде досить просто.

9-13 балів - усе добре. Ви на правильному шляху. А зміст запитань, на які ви відповіли «ні», допоможуть ви­значитися зподальшими напрямами роботи.

8 і менше - дитина потребує консультацій лікаря-невролога.




 Презентація від заступника директора по виховній роботі Чайки Н.О. 


Лекторій від психолога школи Аврамич В.О.



Перший раз - у перший клас!
З приходом до школи дитині відкривається спочатку лише зовнішній, формальний бік шкільного життя. Тому першокласник старається поводитися як школяр, сидіти рівно, піднімати руку, вставати при відповіді. Але будь-яке завдання є вплетеним у ситуацію спілкування з учителем. Дитина бачить в ньому головну дійову особу, часом не помічаючи самого навчального предмета.
   Дитина має бачити в учителі не просто людину, котру поважають, «офіційного» дорослого, а носія навчального змісту. Інакше дитина замість мети - розв'язання задачки - намагатиметься вгадати, чого хоче вчитель, щоб догодити йому. Поведінка дитини в школі має визначатися логікою шкільного предмета та шкільного життя. Виділення предмета навчання і відокремлення його від дорослого (учителя) є центральним моментом вміння учитися. Без цього вміння дитина не зможе стати учнем у повному сенсі.
   Батькам бажано бути в тісній взаємодії з учителем. В інтересах дитини і ваших - підтримувати його авторитет. Не слід обговорювати вчителя, якісь помічені вами хиби при дитині. Якщо якісь речі насторожують чи не влаштовують вас, підійдіть до вчителя і наодинці поспілкуйтеся, шукаючи шляхів порозуміння, а не конфронтації. Адже спільно з ним доведеться шукати шляхи ефективної допомоги і підтримки вашої дитини.
   Помиляються батьки, коли думають, що допомагають дітям, пропонуючи готові відповіді, даючи переписати чи вирішуючи задачі. Вашою метою є зрозуміти, що саме заважає дитині самостійно вирішити завдання. Можливо, обстановка, втома, перезбудження (треба заспокоїтися, почитати книгу, відпочити) або брак інформації (пошукати її разом), може, нерозуміння суті самого завдання. А для цього перш за все слід спокійно вислухати, обговорити, зрозуміти хід думок дитини, підвести до самостійного знаходження вірного рішення.
   Допомагати дитині, підтримуючи емоційно (пригорнути, обійняти, погладити по голові), виражаючи впевненість, що з важкими завданнями вона впорається.
Помічати найменший успіх, підкреслювати навіть невелике досягнення, похвалити дитину, порадіти з нею і за неї.
Не порівнювати дитину з однокласниками, не дорікати, не залякувати і не критикувати дитину, особливо в присутності інших. Розцінювати промахи як тимчасові й такі, що завжди супроводжують людину в оволодінні чимось новим в житті. Націлювати на подолання перешкод і заохочувати.
   Найважче дитині оволодівати письмом. Якщо до зошитів для першокласника включені завдання на штриховку - поставтесь із усією серйозністю. Це найкращий тренінг для руки, що готується до письма. Важлива не кількість літер чи рядків, а різноманітні вправи для кисті та пальчиків дитини. Це може бути і точковий масаж, і збирання камінців та каштанів, і побутова праця, пов'язана з дрібними рухами, - різати ножицями, вибирати крупу, збирати сипучі продукти, місити тісто, ліпити вареники тощо.
   Не слід зловживати самим процесом писання, примушувати писати на чернетці й переписувати по кілька разів. Головне - не бачити трагедії і не звинувачувати дитину за «погане» письмо. Найбільше допоможе терплячість батьків, готовність разом пройти нелегкий шлях початку нового шкільного життя. «Давай зробимо зарядку для пальчиків, а потім спробуємо написати цю літеру. От побачиш, у нас все вийде».
   Ваша власна зацікавленість процесом пізнання нового стане хорошим орієнтиром для дитини. «У вас такі яскраві малюнки в підручниках, веселі зошити й цікаві завдання! Коли я вчилася, такого не було, можеш мені показати, як треба виконувати це завдання?» Ви справді багато відкриттів зробите і для себе особисто, і ця спільна радість відкриття нового так об'єднає! Тоді й діти не будуть пасивними в школі, механічно повторюючи відповіді інших учнів, вибираючи завдання, аби попростіше, а виявлятимуть інтерес до запитань вчителя і бажання знайти відповідь.
   Початок шкільного навчання не означає, що іграшки та ігри - це вчорашній день. Дитина має продовжувати бавитися зі своїми улюбленцями, будувати замки з піску. Саме поступове входження у нові заняття відсуне на другий план дитячу гру. Недопустимо засуджувати чи сміятися над тим, що першокласник не розлучається з іграшками. Дуже важливим є розуміння батьками того, що в такий непростий період улюблена лялечка чи ведмедик дуже допомагають дитині пережити нові події, осмислити враження, впоратися з емоціями.


Поради батькам першокласників

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
2.Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
3.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
4.Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу питань, дайте їй розслабитись.
5.Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона сама все розкаже.
6.Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
7.Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
8.Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
9.Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова не хвилюйся, «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
10.При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
11.Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
12.Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
13.Знайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для неї.


Поради молодим батькам

Найперші завдання родинного виховання дітей дошкільного віку

1. Забезпечити фізичне та психічне здоров'я дітей, своєчасно звертатись за допомо­гою до фахівців у разі потреби його корекції.
2. Виховувати дитину на основі природовідповідності та з урахуванням її психо­фізіологічних і вікових особливостей.
3. Піклуватись про нормальний розвиток відчуттів і сприймань дитини (органів зору, слуху, смаку, нюху, дотику).
4. Забезпечити розумовий розвиток дітей: розвивати пам'ять, увагу, мислення, уяву, допитливість; навчати елементарних знань про навколишнє середовище.
5. Залучати дітей до світу знань та народної мудрості через народні казки, прислів'я, примовки, пісні, лічилки, загадки.
6. Забезпечити пізнавальну активність, творчі і художні здібності в ігровій та інших
видах діяльності.
7. Своєчасно виявляти ранню обдарованість, забезпечувати умові для розвитку та­лановитих дітей,
8. Психологічно готувати дітей до навчання в школі.
9. Моральні цінності дитини формувати з позицій добра, справедливості, доброчес­ності, честі, гідності, людяності,
10. Створювати сприятливі умови для розвитку моральної самооцінки, яка базується на ставленні до себе як суб'єкта гуманних, доброзичливих взаємин з оточуючими.
11. Забезпечувати всебічний і повноцінний розвиток дітей на засадах національної культури і духовності свого народу.
12. Навчати дитину рідної мови, прищеплювати навички культури спілкування.
13. Прищеплювати шанобливе ставлення до культурних надбань, звичаїв, традицій інших народів.
14. Залучати дітей до народних традицій, звичаїв, обрядів.
15. Формувати у дитини духовність.
16. Започатковувати основи трудового виховання, привчати до самообслуговуван­ня. Створювати сприятливу трудову атмосферу в сім'ї.
17. Започатковувати формування моральної орієнтації в цінностях.
18. Забезпечувати первинну соціалізацію дитини.
19. Виховувати повагу і любов до Батьківщини, батьків, родини, людей праці.
20.Формувати у дитини культуру поведінки та повагу до інших людей. 



Як говорити з дитиною про куріння!
Ви б хотіли, щоб ваша дитина палила? Ні? Тоді починайте з нею роботу вже зараз.
Психологи вважають, що малюк не закурить, якщо...

- ви зважаєте на нього, поважаєте його погляди, не пригнічуєте його.
Підліток починає курити, щоб продемонструвати світу, що він вже виріс: адже суспільство дозволяє курити дорослим, але не дозволяє це робити дітям. Куріння для підлітка - жест: "Я тепер дорослий!" Якщо батьки не пригнічують дитину, що дорослішає, поступово дозволяють йому все більше і більше питань вирішувати самостійно: з ким дружити, яку музику слухати, якій моді слідувати, як стригтися... у нього не буде гострої потреби доводити свою дорослість за допомогою сигарети. Безглузду підліткову манеру одягатися можна і перетерпіти заради того, щоб син не закурив.
- ви використовуєте будь-яку життєву ситуацію, щоб показати своє ставлення до куріння.
Будь-яку історію, побачену по ТБ або почуту по радіо, з якої явно видно, що куріння шкодить, прокоментуйте, розставте акценти. Це тільки здається, що діти не сприймають те, що при них говорять. Насправді все почуте накопичується у них в голові, як розрізнені шматочки мозаїки, а потім з цих шматочків складається єдина картина - точка зору.
- ви допоможете йому стати, хоч в чомусь успішнішим і компетентнішим, ніж однолітки.

Підліткові дуже важливо мати авторитет у оточуючих його друзів. Часто він починає палити, щоб здаватися в очах своєї компанії людиною досвідченою. Але якщо у нього є якесь захоплення, де він кращий за інших - краще за однокласників грає на гітарі, або катається на скейті, або розбирається в комп`ютерах, - авторитет серед друзів йому і так забезпечений. І не потрібна тоді сигарета.

Чий приклад заразний?

Значно більше шансів призвичаїтися до куріння у дітей, батьки яких палять. За розрахунками наркологів, вірогідність того, що підліток закурить вже в 12 років, сягає 80%, якщо в його сім`ї палять троє дорослих, і 40% - якщо палить хоч би одна людина. Подумайте, може, ви зважитеся кинути палити заради того, щоб син не закурив? Це буде сильний хід, підліток його оцінить. Не можете кинути? Кайтеся. Поясніть дитині, як безглуздо ви поступили, коли вперше закурили, як слабкі ви тепер перед цією залежністю і як багато вона вам приносить шкоди. І у жодному випадку не вставайте в позу: "Я дорослий - тому мені можна, ти дитина - тобі не можна". Психологи вважають, що так ви тільки підштовхнете підлітка до куріння.

Які доводи проти куріння значущі і переконливі для підлітків?

Психологи вважають:можна сказати дитині, що "розвинений" Захід палить менше "нерозвинених" країн. Палити в цивілізованому суспільстві немодно. І це насправді так. У США в 1966 році, коли почалася антитютюнова національна кампанія, палило 42,6% населення країни. Зараз палить 16%. У Британії палять 27% чоловіків і 26% жінок. У Швеції - 19% чоловіків і стільки ж жінок. У нас же - 63% чоловіків. По цьому показнику ми в компанії найвідсталіших африканських країн. Але здорова мода дійде і до нас. У США, у всіх європейських країнах вже давно не дозволяється палити в суспільних місцях і в офісах, там маса кафе і ресторанів для некурців, солідні фірми вважають за краще наймати на роботу людей, необтяжених цією шкідливою звичкою, - вони не хочуть, щоб їх співробітник пропускав по хворобі багато робочих днів, а ті, що палять хворіють частіше, давно доведено. Кар`єрний зліт курцеві в Європі і США теж не загрожує - керівник, що заходжується в застарілому кашлі курця, - це не той образ менеджера, який працював би на прославляння фірми. Навіюйте дитині: некурці - своєрідна еліта суспільства, люди вищої культури і розвиненішого інтелекту. Спробуйте разом порахувати, скільки грошей йде на сигарети в рік, і які корисні речі на ці гроші можна було б купити. Із західних країн до нас прийшов рух, коли підлітки класами підписують зобов`язання не торкатися протягом року тютюну. Називається воно "Класи, вільні від куріння". Серед тих, що стримали слово розігрується грошовий приз, який клас повинен витратити спільно. З психологічної точки зору це дуже дієвий прийом. У компанії однолітків легше утримуватися від куріння, та і нікому спокушати, коли однокласники не палять. Варто протриматися шкільні роки, а там, дивишся, діти порозумнішають, куріння не здаватиметься їм таким бажаним заняттям і вони не почнуть палити зовсім. Якщо у вас немає можливості залучити в цей рух клас вашої дитини, спробуйте підписати з ним індивідуальний договір: він не палить рік, а ви за це в кінці року подаруєте йому бажану річ, яка коштує не менше, ніж він витратив би за рік на сигарети.

Відрепетируйте відмову

Будь-яка дитина одного разу стикається з тим, що ровесники або хлопці старші за віком пропонують йому закурити. І навіть підбивають: "Боїшся спробувати? Слабак, мамусин синок!" Тому до такої ситуації підлітка краще підготувати попередньо. Промовте алгоритм відмови, щоб дитина не розгубилася, коли у дворі йому запропонують сигарету. Психологи радять відмову побудувати так: відмова + аргумент + зустрічна пропозиція. Аргументом може бути слабке здоров`я: "Ні, спасибі. У мене на тютюновий дим алергія. Може, краще покатаємося на велосипедах?" Або бажання зберегти голову світлою: "Я не буду. У мене завтра контрольна. Ти вже всі уроки зробив?" Або вже існуючий негативний досвід: "Я пробував, мені не сподобалося. А ти можеш підтягтися на турніку 7 разів?" Зустрічна пропозиція переводить розмову на іншу тему і виключає насмішки, можливі у разі відмови закурити. Зробивши зустрічну пропозицію, ваша дитина гідно вийде з складної ситуації.

Цікаво

Дівчатка і хлопчики, статеве дозрівання яких почалося в 11-12 років, до 16 років в 2 рази обганяють однолітків по числу тих, що палять. Вірогідність того, що вони спробують палити ще до 13 років, підвищена в 6-9 разів. Особливо ризикують дівчатка, у яких гормональна перебудова почалася незабаром після 10 років. Раннє статеве дозрівання, на думку учених, - такий могутній чинник ризику, що навіть соціальне становище батьків і клімат в сім`ї відходять на другий план. Учені вважають, що вчителям, батькам і психологам потрібно переконувати дітей не починати палити вже з 10-11 років.

Тільки факти

175 тисяч "тютюнових" поліцейських патрулюють в країнах Євросоюзу території шкіл і підприємств, офіси і ресторани. Курцям - штраф 68 євро. Єврокомісія дозволила керівникам фірм не брати на роботу кандидатів, що палили. Вони прокурюють в середньому 20 годин робочого часу на місяць. У американському містечку Калабасас заборонено палити скрізь, навіть на балконі власного будинку. Штраф - 500 доларів. І мешканці не ремствують, вони самі так вирішили. У Чехії некурящі клієнти страхових компаній одержують знижки при оформленні страховок. Одна австрійська компанія вирішила доплачувати тим, хто не палить, по 100 євро в місяць. У Франції теж не можна палити в громадських місцях. Кури на вулиці. Але за кинутий недопалок - штраф 138 євро.



Форма входу
Логін:
Пароль:
 
Карта сайта
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Годинник
 >
Педагогічна преса

ЗОШ І-ІІІ ст. №5 м.Переяслава-Хмельницького - Україна © 2018



Украинский портАл каталог сайтів Общественные науки в каталоге сайтов